welcome to my world...

eat.pray.love.

Monday, March 25, 2013

Khyra's Toiletries Holder





My new love...well, it was actually inside me a long time ago (I believe) since I had my very own 'hantaran' myself (that time I was actually more of helping my mother ofcourse!). Ini sebenarnya bekas plastik yang dh lama dibeli tapi tak digunakan. So, one fine day, I had an idea...lepas mengemas2 barang lama yang dah lama tersimpan dan tak diguna, why not create something that would make my daughter happy! So, ini yang timbul idea nie, bekas nie sebenarnya untuk letak toiletries my little princess, Khyra. Her bath gel, syampu, ubat gigi and berus gigi. Sort of nak encourage dia supaya rajin gosok gigi! :).

So, this DIY project, I just use my imagination plus using the items yang ada dalam simpanan. I actually just found this small colourful diamond-like manik tersorok dalam satu plastik, di celah-celah my old story books yang banyak tu. Heheh. I remember bought this from my sister in law, K Ja. So, aku terfikir, baik buat sesuatu before I 'lost' it again in the sea of my treasured possessions!

Kapow! This idea emerged! So, menggunakan glue gun kesayangan, aku mula melekatkan batu-batu kecil yang colourful tu atas kepingan kayu kecil (aku beli di A tu Z tapi tak tau nak buat apa, so simpan jer,heheh). Aku susun jadi abjad nama anak kesayangan K.H.Y.R.A. And, untuk nampak lebih 'comel' aku letak small buttons yang aku beli (kat A tu Z jugak!), yang asalnya nak buat untuk hias t-shirt, tapi setelah cubaan pertama atas t-shirt khyra yang dah agak lusuh tak menjadi, niat terus terbantut! :).

Maka, terhasillah seperti yang dapat dilihat di atas. Mula ada jugak aku ingat nak letak ribbon bagi nampak meriah sikit, tapi, bila fikirkan balik, macam tak praktikal sangat sebab bekas nie nak letak di bilik air, so, macam ribbon, nanti jadi tak cantik la, basah, melekit, ish!

Hm, that's actually my third project for this year! :). The first and second were the ribbon rosettes that I made for my school order. Will write about that.... ;)

No comments:

Post a Comment

jitra weekend getaway

jitra weekend getaway
mama n khyra

weekend getaway

weekend getaway
confuse

SR

SR
eat out

McD

McD
looking up

akmal

akmal
swimming