welcome to my world...

eat.pray.love.

Monday, September 4, 2017

Prioriti

Teks: Rozanah Zakaria
Foto: Rozanah Zakaria

    Jalan Pida 3, Tunjang ke Sungai Korok    
    Balai Pos.

Lihat dan nilai sendiri. Aku dah fed-up rasanya dengan hal ni. Sejak arwah Tokwan ada dulu, dia ada perjuangkan mintak mini tar ni. Dapat la, Alhamdulillah. Tapi tengoklah. Pada aku, depa ni buat kerja adalah semata-mata 'melepaskan batuk ditangga'. Sebab depa tau, orang kampung tak banyak komplen.

Pada aku, ini adalah pengkhianatan amanah yang sangat jijik. Kau bayangkan aku balik kampung sekali-sekala pun fed-up, inikan pakcik-pakcik yang dok lalu jalan ni tiap-tiap hari, termasuklah ayah aku.

Come on, aku rasa sangat disgusting apa yang depa ni buat. Kau ambil kesempatan buat jalan tu sambil lewa dek kerana depa ni orang kampung, yang selalunya jarang komplen, dan cukup dengan apa yang ada.

It's so disgusting an act! 

1 comment:

jitra weekend getaway

jitra weekend getaway
mama n khyra

weekend getaway

weekend getaway
confuse

SR

SR
eat out

McD

McD
looking up

akmal

akmal
swimming